new

.

streda, 28. augusta 2013

Brendy Purdy - Paní Boleynová - moja recenzia

Túto knižku som si v knižnici všimla predovšetkým pre jej nesmierne sexi obal, ktorý je fotografiou zo seriálu Tudorovci. Ak mám byť úprimná, nevidela som poriadne ani jeden diel, no môžem povedať, že by som si nevedela predstaviť atraktívnejšie seriálové spracovanie, ako majú. Nádherné kostýmy, intrigy a šteklivé scény, to je presne to, čo vyžaduje divák 21. storočia od historického seriálu.
A tak som si pomyslela, keď som túto približne 300 stranovú knižku držala v ruke, že by nebolo zlé, prečítať si niečo o Henrichovi VIII.  a  jeho piatich ženách(napokon ich bolo 6, v knihe je spomenutých 5).  Nečakala som, že knihu v prítomnosti vlniaceho sa mora a horúceho slnka tak zhltnem.
Beletristicky spracované rozprávanie dvornej dámy Jane, ma nadchlo. Opisuje život na dvore, svoju nešťastnú lásku k Goergovi, Annu Boleynovú a štyri ostatné manželky Henricha VIII. nádherným jazykom v ktorom sa vynímajú metafory, kvetnaté opisy historických kostýmov, ale aj pikantné detaily zo života mocného anglického kráľa.

Čo ma dostalo?

  • ·     Hlavne Anna Boleynová. Už viem aká bola. Žiadna krásavica – dlhý krk na ktorom sa jej vynímala vraj nechutná bradavica, bledá tvár, vychudnutá figúra a na jednej ruke mala 6 prstov, ktoré sa snažila zakryť dômyselnými dlhými rukávmi . Napriek tomu bola neuveriteľne šarmantná, že jej podľahol každý muž, medzi nimi Henrich VIII.
  • ·         Už viem, že aj minulosť za dverami kráľovských komnát bola pekne dekadentná. A že ako veľmi. Autorka Brendy Purdy píše o nevere, skupinovom sexe, zvádzaní a znásilnení, ktoré neobchádzalo dvor anglickej smotánky z obdobia  renesancie.

Na záver:


Ak vás čo i len trochu zaujíma história, máte radi romániky okorenené jemnou dávkou pikantnosti a pompéznosť jazyka (konkrétne čeština), tak šup s ňou do batôžka.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára