new

.

pondelok 10. februára 2014

Želatína verzus želé!

Máte pocit, že v kuchyni sa proti vám spájajú všetky chemické a fyzikálne  zákony? Možno nejde tak o tieto bio-chemické aspekty, ale o neovládanie terminológie.

Tak sa to stalo dnes i mne. Reku, urobím skvelý koláčik ku káve. Kakaový korpus sa mal snúbiť s ľahkým pudingovým krémom, kúskami čerstvého ananásu  a všetko malo byť zaklincované tenkou vrstvou trasľavej želatíny...počkať! Alebo želéé??

Schytila som balíček od známeho doktora, ktorého produkty používame v kuchyni. Čítam, želatína, na ukončenie toho majestátneho diela, ktoré malo rozmaznávať naše chuťové poháriky a obraciam balíček, aby som nasmerovala svoju pozornosť na návod. Nejako mi to nerezalo, ale ako som sa dočítala, vsypeme želatínový prášok do hrnca spolu s trochou vody a necháme 10 minút nabobnať. Môj šiesty zmysel ma premohol a išla som sa pozrieť, čo vraví múdra celosvetová sieť a týchto kuchynských výmysloch, ktoré majú za úlohu vylepšenie zákuskov. A vtedy mi to zaplo. Veď existuje ešte aj želé!!

Zalovila som v špajzi, našla ho tam a vyvodila teda toto:
Želatína – je prášok, z ktorého vytvoríte nadýchané krémy (napríklad cheescake)a aspik či huspeninu. Necháte ju 10 minút nabobnať v troche vody (4-5 lyžíc). Potom ju zahrejete, ale nemôže sa variť! A napokon ju primiešate ku krému.

Želé – je prášok, ktorý zmiešate so 4-5-timi lyžicami cukru. Do tejto sypkej zmesi vlejete požadované množstvo tekutiny (ovocná šťava, voda) a privediete do varu. Varíte približne minútu. Necháte ju vychladnúť a nakoniec nalejete na ovocný koláč, kde stuhne.

A toto je to sladké čudo, ktoré z toho vzniklo. So zeleným želé, ktoré vyzerá ako sliz mimozemšťanov v Simpsonovcoch.




4 komentáre :

  1. Wow, I love that cake! ♥
    I'm following you via GFC (:
    Hope you'll visit my blog and follow me too!

    With love,
    Kati from http://pancakesandphotographs.blogspot.de

    OdpovedaťOdstrániť