new

.

utorok, 17. marca 2015

Upečte si čokoládové popoludnie

V poslednom čase ma už nebaví listovať zaužívané recepty a tak si vymýšľam svoje, predovšetkým na cupcakes.  Pár už som vyskúšala a veľmi sa vydarili a určite ich neskôr zverejním.

Vždy som túžila po hladkom ceste, ktoré sa bude rozplývať na jazyku. Skvelou čiapočkou je potom maslový krém, ktorý môžete pripraviť na milión spôsobov, a to sa mi na cupcakes páči. Ich príprava je rýchla, jednoduchá a s prostým ozdobením pomocou maslového krému, čokolády, kandizovaného ovocia, čoko stružliniek a iných okrášlovacích blbôstok, máte zrazu prenádherné efektné koláčiky, ktoré by mohli konkurovať aj tortám.

Minulé popoludnie zase až také vydarené nebolo. A preto tento článok ponúkam ako inšpiráciu, že aj keď sa niečo v kuchyni pokazí, existujú spôsoby ako všetko urovnať, zachrániť a nakoniec vykúzliť niečo výnimočné, z čoho slinky tečú.

Obľúbené ingrediencie:

Na pečenie rada používam Vanilkový cukor z bourbon vanilky, ktorý koláčikom dodáva intenzívnejšiu arómu ako klasický vanilkový cukor.


Objavila som aj takzvané „zjemňovače“ cesta. Mlieko je pasé, do cupcakes použite pokojne jogurt, smotanu, jogurtový nápoj, mliečny nápoj s príchuťou, alebo tvarohový dezert. Objavíte nové dimenzie pečenia muffieniek a cupcakes.


1.       Kapitola: Muffies

Urobila som krémové čokoládové cesto, ktoré bolo také krehké, že po upečení vznikli muffies, teda muffiny, ktorých vrch sa vylial na plech ako cookies. Lenže s muffies som spokojná nebola!! Nevyzerali pôvabne....ale zase to cesto, paráda! Čo teraz?

Cesto:
110 g Hery
1 hrnček cukru
1 lyžica javorového sirupu
½ hrnčeka banánového mlieka
2 vajcia
2 hrnčeky múky
1 hrnček roztopenej čokolády
Vanilkový cukor Bourbon
½ prášku do pečiva

!!!Ak si želáte prosté cupcakes a nechcete čokoládové nepodarené muffies, nalejte cesto do košíčkov do polovice. :-)



2.       Kapitola -  Mini koláčiky s čokoládou

Napokon som teda vršky oddelila od spodkov a obom upečeným subjektom našla využitie. Spodné muffinky som poliala vrstvou čokolády.



3.       Kapitola -  Čokoládové cake pops

Vrchné cookies  nevyzerali vábne ako klasické americké keksíky a tak som ich rukami rozmrvila na čo najmenšie kúsky. Pridala som približne 3 lyžice nutelly, ktorú som si vopred nechala roztopiť nad parou. Z takéhoto cesta si bez problémov vyformujete guľôčky. Vložte ich do mrazničky asi na 30 minút a pripravte si čokoládovú polevu a špajdle.

Vršok špajdle vždy namočte do horúcej vody, napichnite na ňu guľôčku a tú hneď namočte v čokoláde. Nechajte keksíkové lízatko odkvapkať a čiastočne stuhnúť a ozdobte ho posýpkou, alebo nasekanými kúskami bielej čokolády. Fantasticky vyzerajúce a neuveriteľne chutné!!!


Takže, ak sa nabudúce niečo nepodarí, nevešajte hlavu a vykúzlite niečo nové!! Dobrú chuť. 

4 komentáre :