new

.

nedeľa 26. apríla 2015

Tasty day

Dnešným postom bude asi tak trochu vytŕčať z radu, pretože všetci sú hrozne raw a ja sa teším z toho, že som ochutnala svoj prvý steak v živote. Veľmi som túžila po tomto gastronomickom zážitku, lebo rada ochutnávam  nové veci, degustujem, skúšam, ale nejdem do extrémov (slimáky, žaby, červy a podobne). Jedlo na mojom tanieri musí pekne vyzerať a rovnako aj chutiť. To sa snažím docieliť aj vo svojej vlastnej kuchyni. Myslím, že každá kuchyňa jednotlivých krajín má čo ponúknuť a preto by  som rada ešte testla naozaj kvalitnú čínu, nie to, čo sa prezentuje vo foodcourtoch v ÓCečkách, indickú kuchyňu a jej zmes orientálnych korenín, francúzske ratatouille, ale aj naše bryndzové halušky v rôznych podobách.
Dnes sme sa vybrali do Steak Houseu na Vajnorskej, ktorý má nepochybne americkú divokú atmosféru s niečím jemným vo vzduchu. Budú to práve tie omáčky podávané k steakom, alebo zaujímavé prílohy ako gratinky či dlabané zemiaky zapečené so slaninkou a parmezánom.
Dala som si medium, teda zvonku prepečený  a vnútri ešte ružovučký s čučoriedkovou omáčkou a veľmi mi chutilo. Avšak, nabudúce zvolím celkom prepečený, lebo je to asi taký nejaký zaužívaný predsudok namierený proti surovšiemu mäsu. Len sa bojím, že to bude negustiózne a taký kúsok kvalitného hovädzieho totálne zhatím a gastronomicky pošliapem.







V Bratislave je taktiež nesmierne množstvo podnikov, ktoré treba navštíviť, lebo mnohé z nich sú originálne a majú nám čo povedať. V uličkách starého mesta treba pátrať po útulných kaviarničkach, alebo štýlových mini podnikoch. Niekedy pozeráte a nevidíte a máte to rovno pred očami, ako kaviareň Fúz, keby len kaviareň...
Asi sa blížim k naozajstnému kávičkárstvu, pretože najväčšmi mi chutí espresso lungo, kde mi prinesú k pripravenému espressu konvičku horúcej vody, aby som si ho mohla doliať podľa vlastnej chuti. Ako som zistila na stránke http://www.lelitespresso.sk/, správne espresso lungo by sa tak malo robiť. A vážení, naozaj je to ono. Káva je po doliatí nesmierne jemná a keď si ju ešte zjemním trochou mlieka, nemá to chybu! A presne takto to robia aj tu. Nehovoriac o krásnych koláčikoch vykúkajúcich z pultu, ktoré aj výborne chutili. Môžete si sadnúť na terasu, kde vás obklopujú kvetináče s bylinkami, alebo si lofnúť dovnútra, kde si môžete v pokoji listovať knižky z malej knižnice.








A čo vaša nedeľa? Chutilo? 


4 komentáre :

  1. steaky mám veľmi rada, takže nevytŕčaš z raw foodu len ty :D a máš tu prekrásne fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ooo, tak to ma teší :-) a aké máš rada? :-) poraď nejaký :D

      Odstrániť
  2. ten záhon tulipánov ♥ ja kávu naozaj nemusím, ale teraz by som si asi aj jednu dala :)

    LaBlanche

    OdpovedaťOdstrániť