new

.

utorok, 5. mája 2015

V hlavných úlohách: Zelenina


Ahojte!! Dnes sa budem snažiť predať svoje kreatívne kuchynské "moudro" aj vám. Ak máte rady zeleninu tak ako ja, tak sa inšpirujte. 
V piatok som pochodila trhovisko a neodolala som bylinkám v kvetináčoch a tak mám na okne chilli, rukolu a aj mätu. Okrem toho som samozrejme kúpila naozaj voňavé paradajky, cesnak, cuketku, baklažán a uhorky. Ten nákup má úplne inú atmosféru, ako v supermarkete. je to také starosvetské, ale éterické, plné vôní a neskôr aj chutí. 
V sobotu dopoludnia sa moja kuchyňa zmenila na zaparenú saunu, v ktorej sa veselo dusila zelenina na omáčku pre francúzsku verziu leča - ratatouille. Všade bola kopa zeleniny nakrájaná na kolieska. Recepty z netu som si upravila na svoj obraz a toto je výsledný, samozrejme aj s fotečkami.

Ratatouille

Ingrediencie: 

5 paradajok
1 menšia cuketka
1 baklažán
1 menšia uhorka
cibuľa
3 mrkvy
2 papriky
paradajkový pretlak
korenie: provensálske bylinky, mleté čierne korenie, soľ, tymián, rozmarín

Takto to treba urobiť:

Na olivovom oleji si speníme cibuľku. Predtým si nakrájame nadrobno mrkvu, papriku, 1 paradajku a všetko hodíme na cibuľku. Poriadne okoreníme, osolíme a použijeme všetky uvedené bylinky. Orestujeme, prikryjeme a dusíme vo vlastnej šťave, až kým sa zelenina nespojí. Medzitým si nakrájame baklažán, cuketku, paradajky a uhorky na tenké kolieska. Napokon pridáme do panvičky pretlak a ešte krátko dusíme. Omáčku odložíme zo sporáka a rozmixujeme ju mixérom na kašu, ktorú rozotrieme na dno zapekacej misky. Na zmes poukladáme zeleninu nakrájanú na kolieska, prikryjeme ratatouille alobalom a vložíme ho rúry, ktorú sme si predhriali na 200 stupňov. Pečieme asi 20-30 minút, až kým zelenina nie je mäkká.



Odporúčam ratatouille ako prílohu k dusenému bravčovému a bylinkovým pečeným zemiakom. 


Fashionable lunch 

Nie, nie je to nič špeciálne, len cestoviny so skvelou omáčkou, ku ktorým si otvoríte módny magazín :-)

Tento recept je veľmi flexibilný a založený skoro na podobnom princípe ako ratatouille. Vychádza z podstaty, ktorú tvorí spenená cibuľka na olivovom oleji. Na ňu potom môžete hodiť čokoľvek, čo ľúbite, poriadne dochutiť bylinkami a podusiť. Táto sa skladá z paradajok, polomäkkej mrkvy a čiernych olív. Vo vedľajšom hrnci som si uvarila cestoviny tagliatelle, ktoré som pridala na panvičku k omáčke a na miernom ohni ešte premiešala spolu. Fantastickou bodkou je strúhaný syr, ktorý sa na horúcom pokrme roztopí. Mňamiky!



Extravagantným doplnkom na tom všetkom je aj červená cibuľka skaramelizovaná  s hnedým cukrom. 

No čo? Dáte si povedať? 
Aké sú vaše verzie cestovín? 

6 komentárov :

  1. vždy som chcela ratatouille vyskúšať, tak ďakujem za recept :) a ten orgován ♥♥♥ - u nás na severe ešte nekvitne :D

    LaBlanche

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nie je zač :-) to máte dobré, nám odkvitne a vy sa z neho začnete tešiť :D

      Odstrániť
  2. vyzerá to veľmi chutne! človek tie vône cíti až sem :D určite skúsim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, skús, podľa mňa nám chutí rovnaké a myslím, že ti to bude chutiť :-)

      Odstrániť
  3. veľmi super to znie, záložkujem a urobím :)

    OdpovedaťOdstrániť