new

.

utorok 2. februára 2016

Inšpirácia, vitaj!

Žijem pre inšpiráciu. Na život primárne potrebujeme vzduch, vodu, jedlo, pitie a potom tie sekundárne potreby, ktoré aj vy ste mali buď v učebnici biológie, alebo ekológie. Ja som jeden z tých jedincov, ktorý potrebuje inšpiráciu a dala by som ju na popredné miesta rebríčka.
Ak má človek otvorené oči dokorán a správne fungovanie mozgu pre spracúvanie inšpirácie do ďalších podnetov a z toho do reálne vytvorených vecí, niet divu, že ju hľadá na každom kroku všetkými zmyslami.
Som spokojná, ak som inšpirovaná. Hryziem si vtedy nechty, ale je to blahodarný pocit na duši. Dnešná doba a všetky veci, ktoré produkuje sú retardérom inšpirácie, vtedy sa múzy zastavia a majú tendenciu uletieť. Niekedy tomu treba dopomôcť.
Ja som napríklad zistila o mne a inšpirácií zaujímavé poznatky:

- čím viac poriadku a organizácie, tým viac inšpirácie, s tým súvisí vlastniť diár. Iba jeden a všade ho nosiť. Treba si nájsť ten svoj, sympatický, ľúbený, aby vydržal celý rok a každé ráno mu venovať dve minúty na zapisovanie...wishlist + to do list minimálne
- pekné, estetické veci ju rozvíjajú o 100 %
- veru aj skúškové ťa nakopne, veď niekto raz povedal: mal by si robiť to, čo robíš počas prokrastinácie takže si čmáraj, vymýšľaj, dizajnuj, patentuj a ši
- správne vône a dobré jedlo, musí chutiť, ale byť aj zdravé
- chce to stred inšpiračného vesmíru, okolo ktorého sa všetko bude točiť. Ja som si založila inšpiračný zošit.

Teraz to fotograficky zdokumentujem:


Moje miesto. Živé kvietky, ktoré rastú a vyvíjajú  sa, sú pre mňa hrejivým pohladením na duši. Narcisy. V Lidli majú každý týždeň akciu a keďže by som aj ja rada mala atmosféru doma dotvorenú živými kvetmi ako instagramové hviezdy, čo skrátka  nie je možné, riešim to takýmto spôsobom. V črepníku je to lepšie. 
Na drobnosti ako nitky či farby používam transparetné krabičky, ktoré zakrývajú modely áut, tatino s bratom sú zberatelia, takže mám neustály prínos. Kvetináče s čipkovaným okrajom, papierové šuflíčky, kovový prídavný poličkový diel, lampa, stolík a stolička sú z IKEA. Oba stroje sú z Lidla, ak teda začínate so šitím a nechcete dať za svoj prvý stroj svoju obličku, odporúčam práve tento supermarket, kde sa každú chvíľku objaví aj Singerka. A tá je super!


Miesto na kukanie. Mne pohľad spadne vždy na rámy na hlavnej stene obývačky. Malinké a budú pribúdať. Milujem ich. 


To je ten zošit na inšpiráciu. Vzala som len časopis, lebo ten má správnu zlepenú väzbu a jednotlivé strany som začala preliepať papiermi, kolážami, vzorkami látok a pekné pôvodné strany uchovala. Vznikol taký inšpiratívny element, že mám stále chuť si do neho čmárať a skicovať nové nápady, dokonca maľovať akvarelom. Len strihajte, lepte, kreslite! Je to terapia. Ja som, napríklad, z tých drobučkých prvkov v antistresových omalovánkach nervózna, ale z fashion koláží...nikoli.



mňam. Ovocie do seba dostanem hlavne vo forme smoothie. Aj sa mi popri jeho pocuckávaní lepšie učí. A keď do jedla pridám zeleninu, hneď mám lepší pocit. Napríklad aj z grilovanej klobásy, ku ktorej si nakrájam zmes ľadového šalátu, paradajok, špenátu, papriky, uhorky a olív. Výsostne ženský obed je aj paradajková polievka a špenátovo-hubové rizoto s mozzarelou. 


Hľadanie súvislostí. Relaxom je aj hľadanie, nález a fotenie. Napríklad ruže na šifóne ladia s usušenými lupeňmi v umelohmotnom srdci. Je to fajn nájsť súlad. Je milé, nachádzať harmóniu. Mám pocit, že je estetická. Možno práve ona je alfou a omegou pre všetko pekné. Pre samotné umenie, nech je akékoľvek. Haromonizovanie nám pomáha neinvazívne myslieť a filozofovať. Tak do toho! 



Inšpirovala som vás? 
Čo je pre vás inšpiratívne?

Zdraví vás Vivien!

PS: existuje povolanie, že inšpirátor? Mňa by to bavilo!

2 komentáre :

  1. fashion koláže, je to terapia, áno! super článok, máš to tam krásne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem krásne Cokinelle, treba fešn kolážovať :)

      Odstrániť