new

.

streda 6. apríla 2016

Spring time - right time for foodlovers

Áno, pretože všetko je také fresh, slniečko pridáva zelenine a ovociu správnu chuť, ktorá v zimných mesiacoch v plodinách absentuje. Teším sa z toho, že môžem mať celý deň otvorený balkón a nasávať čerstvý jarný vánok, v ktorom hrajú tóny čerešňových kvetov svoj prím, z toho, že na balkóne začína všetko zasadené pučať a rodiť sa. Hurá!
Dnes som v rámci prestávky od písania bakalárky (#fuckingbachelorwork) zakotvila v kuchyni a pohrala som sa s obedom a taktiež som vyskúšala urobiť trošku zdravší koláčik (ku stroju nemôžem ísť, pretože by som žiadnu bakalárku nenapísala). Po dlhom čase som piekla a naozaj som si to užila. Tak užívajte so mnou. Hlavne nasledovné produkty, ktoré si potom vychutnáte.



Tento obedík je kompiláciou úžasnej zeleniny, a to cuketky, paradajok, cesnaku, špenátu a ako čerešnička na torte sú kúsky mozzarely, ktoré dodajú záverečný šmrnc. 


Špaldový koláč s malinami

treba na to: 

150 g špaldovej múky
170 g hladkej múky
180 g masla
100 g práškového cukru
mletá škorica
1 vajce
šálka mrazených alebo čerstvých malín

Všetky potrebné suroviny dajte do misky, maslo nakrájajte na čo najmenšie kúsky a napokon vymieste hladké cesto rukami. To zabaľte do potravinovej fólie a dajte odpočívať do chladničky na 30 minút. Medzitým nechajte vyhrievať rúru na 180 stupňov a vymažte si tortovú formu alebo inú okrúhlu formu maslom a múkou. Vyberte 2/3 cesta z fólie a na pomúčenej doske ho rozvaľkajte do čo najpodobnejšieho kruhu, akým je forma. Nezabudnite vytvoriť aj okraje. Ak používate maliny mrazené, cesto posypte zľahka strúhankou, aby nebolo príliš rozmočené a posypte ho plodmi. Ja som ich ešte zasypala trstinovým a škoricovým  cukrom. Zvyšok cesta rozvaľkajte na tenký kruh a pomocou valčeka ho preneste na maliny. Vršok prepichnite vidličkou a dajte piecť na cca 30 minút, kým vrch nechytí zlatavú farbu. Vychladnutý koláč posypte práškovým cukrom. 

#yumms




S jarou kvitnú aj veci, o čom svedčí tento vyšívaný zápisník. Ak máte záujem zapisovať si zážitky do notesa s takouto obálkou, klik :)



Kuchyňu môžete oživiť ručne maľovanými šálkami spod mojich rúk :) Ak chcete piť kakauko z mašličkovej alebo motýlej, klik :)

A aké pozitíva na jari vidíte vy? 



2 komentáre :

  1. otvorený balkón je pozitívum, keď už píšeme tie bakalárky :D a máš prekrásne fotky jedla a koláčik vyzerá super, niekedy vyskúšam :) a ešte, dnes mám presne tento obed :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem pekne, určite skús, tebe bude chutiť :) tak prajem dobrú chuť :)

      Odstrániť