new

.

pondelok, 9. mája 2016

2 sexi jarné kejky

To učenie na štátnice absolútne nemá ten efekt, aký by malo mať. Namiesto toho, aby som kompletne vedela vymenovať news values a vedieť rozprávať o kinetických štylémach v chladničke pribudol domáci karamel a tiež homemade nutella. Na podobnom princípe vznikli aj tieto koláčiky, ktoré vám chcem predstaviť a charakterizovať. Ich základy sú všetkým známe, ale v rámci kreatívnych kuchynských chvíľok som ich málinko pozmenila, o niečo obohatila, niečím šmrncla, aby boli také chic, sexi a tasty! Reč je o čokoládovom brownie a tradičnom talianskom tiramisu.

 Brownie s mascarpone krémom a kyslastým ovocím 

Brownie je fantastický koláčik sám o sebe, o tom niet pochýb, ale zase zjemniť to hutné cesto plné čokolády jemným mascarpone krémom a rýchlym čerstvýmn džemom z lesného ovocia ho nemôže pokaziť. Práve naopak, dodá mu slávnostný punc a preto túto tortu môžete niekomu naservírovať k narodeninám, alebo ju priniesť ako sladký dezert na letnú garden party. 

Určite aj vy máte doma recept na brownie, no ak ste ho neskúšali, odporúčam tento recept  z cukrárne Lidla, kde ignorujte sušienky a použite len recept na brownie. Ten nechajte vychladnúť a medzitým si pripravte krém z jednej šľahačkovej smotany, jedného mascarpone a 4 lyžíc práškového cukru. Mascarpone vymiešajte dohladka s cukrom a prilejte smotanu a vymixujte do nadýchaného krému. K tejto sladkej bombe sa hodí nejaká neutralizácia a tou je omáčka z mrazeného lesného ovocia. Mrazené lesné ovocie (200 g) dajte do kastrólika a prisypte 4 lyžice trstinového cukru. Ovocnú masu nechajte ohrievať a keď sa začne variť, prilejte za stáleho miešania 2 lyžičky solamylu rozmiešaného vo vode. Vychladnuté brownie rozkrojte a na spodok navrstvite polovicu krému, napokon vychladnutý džem, zakryte druhou polovicou brownie, krémom a do stredu tortičky naneste zvyšok ovocia nejakým ozdobným spôsobom. Ja som z džemu vytvorila kruh, ktorý som špáradlom "rozmaľovala" do bieleho krému. 



Tiramisu s malinami 

Na tiramisu sa dá vždy spoľahnúť. Spája naoko úplne obyčajné ingrediencie, ktoré vytvoria dokonalý chuťový zážitok. Je rýchly, nepečený, no zároveň luxusný, možno preto, že pochádza z Talianska. Prípravu tohto dezertu ste iste absolvovali a je zbytočné vás zaťažovať opätovným vypisovaním receptu, avšak rada by som vás informovala o obmenách. Krém som vytvorila z mascarpone a šľahačky ako v predchádzajúcom recepte, avšak namiesto cukru som krém doladila medom. No a medzi vrstvu piškót namáčaných v espresse a lahodného krému som vsunula maliny. Nič svetoborné, ani vynaliezavé, ale verte, že toto drobné obohatenie vaše tiramisu privíta rovnako, ako vaše chuťové bunky, ktoré volajú po jarných zážitkoch s prímesou ovocia.




No čo? Nahovorila som vás na zhotovenie jarných dezertov? :) Aký je váš obľúbený?


11 komentárov :

  1. vyzerá to úžasne až mi slinky tečú.. si šikulka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. urobila si mi takto na večer riadne chute :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadají nádherně! Nejvíc by mi asi pasoval ten druhý :) Jsi šikula :)

    Piosek

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak tie vyzerajú mega chutne! Ach, ja som hladná! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam, vyzerajú skvelo!:) Vyskúšam ich pripraviť pre priateľa, určite bude nadšený!:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vrelo odporúčam, aj môj bol spokojný :)

      Odstrániť